Algemene Voorwaarden Femmecare Clinics
Versie: juli 2025
1. Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
Femmecare Clinics: Femmecare Clinics BV, gevestigd te Wethouder van Caldenborghlaan 43
6226 BS Maastricht, KvK: 97557102.Website: www.femmecare.nl
Cliënt: Iedere natuurlijke persoon of rechtspersoon die gebruikmaakt van de diensten van Femmecare Clinics via de website of zich aanmeldt voor behandeling.
2. Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle bezoeken aan en het gebruik van de website, alsmede op via de website gemaakte afspraken, verstrekte informatie en alle behandelingen die door Femmecare Clinics worden aangeboden, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
3. Diensten en informatie
De informatie op de website is met zorg samengesteld, maar kan nooit worden beschouwd als persoonlijk medisch advies.
Voor medische vragen, diagnose of behandeling dient u altijd contact op te nemen met een (huis)arts of specialist.
Femmecare Clinics spant zich in om correcte en actuele informatie te verschaffen, maar kan niet garanderen dat alle informatie altijd volledig, juist of up-to-date is.
4. Behandelingen
Behandelingen vinden uitsluitend plaats op afspraak en op basis van een (schriftelijke) overeenkomst tussen Femmecare Clinics en de cliënt.
Voorafgaand aan de behandeling wordt de cliënt geïnformeerd over de aard, het doel en de mogelijke risico’s van de behandeling.
De cliënt is verplicht juiste en volledige (medische) informatie te verstrekken die relevant is voor de uitvoering van de behandeling.
Femmecare Clinics behoudt zich het recht voor om een behandeling te weigeren indien dit medisch niet verantwoord is of indien onvoldoende informatie wordt verstrekt.
5. Betalingen
Behandelingen die vallen onder verzekerde zorg worden rechtstreeks bij de zorgverzekeraar gedeclareerd, indien en voor zover dit mogelijk is. Indien dit niet mogelijk is, ontvangt de cliënt een factuur.
Voor niet-verzekerde behandelingen of eigen bijdragen ontvangt de cliënt vooraf een prijsopgave en na afloop van de behandeling een factuur.
Betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, tenzij anders schriftelijk overeengekomen.
Bij niet tijdige betaling is Femmecare Clinics gerechtigd administratie- en incassokosten in rekening te brengen en kan de behandeling worden opgeschort tot volledige betaling heeft plaatsgevonden.
6. Afspraken, annulering en no-show beleid
Afspraakverzoeken via de website of telefonisch zijn pas definitief na bevestiging door Femmecare Clinics.
Annulering van afspraken dient minimaal 24 uur van tevoren te geschieden.
Indien de cliënt een afspraak niet tijdig annuleert of niet verschijnt (‘no-show’), is Femmecare Clinics gerechtigd een no-show tarief in rekening te brengen. Dit bedrag wordt niet vergoed door de zorgverzekeraar.
Het actuele no-show tarief is te vinden op de website en/of in de bevestigingsmail van de afspraak.
7. Privacy en cookies
Femmecare Clinics respecteert uw privacy. Zie hiervoor de privacyverklaring op de website.
8. Intellectueel eigendom
Alle teksten, afbeeldingen en andere materialen op de website zijn eigendom van Femmecare Clinics of haar licentiegevers, tenzij anders vermeld. Het woord ‘Femmecare’ is een beschermd trademark. Het is niet toegestaan om zonder schriftelijke toestemming materiaal van de website te kopiëren, te verspreiden of anderszins te gebruiken.
9. Aansprakelijkheid
Femmecare Clinics is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van het gebruik van de website, noch voor schade door onjuiste of onvolledige informatie op de website.
Femmecare Clinics is niet verantwoordelijk voor de inhoud van externe links.
Femmecare Clinics is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade die het gevolg is van opzet of grove schuld bij de uitvoering van de behandeling.
10. Klachten en geschillen
U kunt uw klacht indienen via één van de volgende drie manieren: per e-mail via info@femmecare.nl, schriftelijk gericht aan de directie, of via het klachtenformulier op onze website.
Uw klacht wordt binnen vier weken beantwoord. Indien nodig kan deze termijn eenmaal met vier weken worden verlengd; u wordt hierover geïnformeerd.
Komen wij er samen niet uit, dan kunt u uw klacht voorleggen aan de onafhankelijke geschillencommissie DOKH, waarbij Femmecare Clinics is aangesloten, conform de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).
Informatie over de klachtenprocedure en de geschillencommissie is te vinden op onze website of kan op verzoek worden verstrekt.
De uitspraak van de geschillencommissie DOKH is bindend voor beide partijen, tenzij anders wettelijk bepaald.
11. Wijzigingen
Femmecare Clinics behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden te allen tijde te wijzigen. De meest actuele versie staat altijd op www.femmecare.nl.
12. Toepasselijk recht
Op deze algemene voorwaarden is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar Femmecare Clinics is gevestigd.